آموزش عیب یابی یو پی اس

بازدید: 65 بازدید
آموزش عیب یابی یو پی اس

آموزش عیب یابی یو پی اس برای هر یک از داررندگان این دستگاه می تواند کاربردی باشد، تعمیرات صحیح و به موقع منبع تغذیه بدون وقفه می تواند عمر این دستگاه ها را تا حدود زیادی افزایش دهد تا مجدد مجبور به خرید یو پی اس نشویم. اگر می خواهید در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید، عدم سرویس به موقع یو پی اس، باعث اختلال در عملکرد یو پی اس و همچنین آسیب رساندن به سلامت کارکنان آن شود. به همین دلیل توصیه می شود یو پی اس خود را به موقع تعمیر کنید.
تعمیر و نگهداری یک منبع تغذیه بدون وقفه توسط دستورالعمل ها انجام می شود. سازندگان یو پی اس نیز توصیه می کنند به شکل سالانه یو پی اس را عیب یابی و بازرسی کنید.

اقدامات پیشگیرانه قبل از آموزش عیب یابی یو پی اس

قبل از حرکت به سمت دستکاری دستگاه، مهم است که به خاطر داشته باشید که UPS پیچیده است. هنگام انجام تعمیرات دستگاه های الکترونیکی باید اقدامات احتیاطی انجام شود. هر عملیاتی با منبع تغذیه بدون وقفه فقط پس از اطمینان از قطع شدن برق دستگاه قابل انجام است. رازها و اسرار تعمیر یو پی اس که از دوستان شنیده یا در اینترنت یافت می شود، شما را از شکست نجات نخواهد داد. برق گرفتگی در صورت بی احتیاطی و جابجایی نادرست قطعات برقی!

همینطور می توانید با خرید استابلایزر نوسانات برقی خود را اصلاح نمایید.

 

اقدامات پیشگیرانه قبل از عیب یابی یو پی اس

 

از کجا شروع کنیم؟

آموزش عیب یابی یو پی اس نیز مانند هر وسیله الکترونیکی دیگری در حین کار باید قوانین اساسی را اجرا کند. علت خرابی‌هایی که اغلب توسط کاربران مشاهده می‌شود، به دلیل اتصال نامناسب سیم‌ها، ضعیف شدن یا اکسید شدن پایانه‌های اتصال در طول زمان و غیره است تا اطمینان حاصل شود که UPS برق دارد و در نهایت پریز برق دارد.

پیشنهاد سردبیر: یو پی اس سه فاز چیست؟

حمایت از سلامت

در بیشتر موارد، دستگاه مورد نظر سال ها بدون مشکل به صاحب خود خدمت می کند. در عین حال، دستیابی به این شرایط مستلزم تعمیر و نگهداری منظم یو پی اس است که شامل تعویض باتری (تقریبا هر دو سال یک بار) و نظارت کلی بر وضعیت قطعات الکترونیکی است. کنترل ویژگی‌های خازن‌ها، مقاومت‌ها و سایر عناصر الکترونیکی مستلزم دانش نسبتاً عمیق الکترونیک و مدار است، یا اگر نیاز به بازدید از یک مرکز خدمات دارید، تقریباً هر کسی می‌خواهد باتری UPS را با خواص آسیب‌دیده یا از دست رفته در طول زمان جایگزین کند. می توان. این تعمیرات یو پی اس باید تقریباً توسط هر صاحب واحد در طول چرخه عمر یک منبع تغذیه اضطراری انجام شود.

فیوز

اگر منبع تغذیه بدون وقفه پس از افت ولتاژ یا در نتیجه اتصال کوتاه شبکه روشن نشود، ممکن است برای بازگرداندن دستگاه به شرایط عادی کار، نیازی به جداسازی قطعات نباشد. اولین کاری که باید هنگام سرویس یو پی اس با دستان خود انجام دهید این است که یکپارچگی فیوز را بررسی کرده و در صورت لزوم آن را تعویض کنید. از آنجایی که این قطعه اغلب از کار می افتد، سازندگان یو پی اس دستگاه های خود را به گونه ای طراحی می کنند که کاربر بتواند خودش این روش را انجام دهد. خود فیوزهای یدکی اغلب در منابع برق اضطراری گنجانده می شوند. اگر یکی ندارید، می توانید یک عنصر محافظ مشابه را از دستگاه خود در هر فروشگاهی که قطعات رادیویی می فروشد خریداری کنید. برای تعویض فیوز، باید سینی مخصوص حاوی فیوز را در کیس پیدا کنید و محتویات آن را مطابق طرح جدا کنید/باز کنید. پس از تعویض، سینی را در جای خود نصب کنید. این روش در دستورالعمل‌های UPS به تفصیل آمده است، اما معمولاً هر صاحب خانه بدون UPS آن را تشخیص می‌دهد.

تعویض باتری ها

تعویض باتری زمان بسیار کمی می برد و تنها ابزار آن پیچ گوشتی فیلیپس است. ابتدا باید قطعات کیس را محکم کنید و پیچ های متعددی را که در سوراخ های مخصوص پایین یو پی اس وجود دارد باز کنید. با این کار پوشش بالایی برداشته می شود و به شما امکان دسترسی به باتری را می دهد. در اکثر موارد باتری به روش خاصی در داخل کیس محکم نمی شود و خیلی راحت جدا می شود. به سادگی دو سیم متصل به باتری را با استفاده از پایانه ها جدا کنید. پس از برداشتن منبع ذخیره انرژی از کیس یو پی اس، باید علامت گذاری ها را بررسی کنید و باتری مشابهی را از فروشگاه تخصصی خریداری کنید. یو پی اس به ترتیب معکوس مونتاژ می شود.

نصب باتری
سیم ها را با رعایت قطبیت وصل کنید.
نصب و اتصال بین قطعات کیس دستگاه.

 

آموزش پیچیده عیب یابی یو پی اس

 

آموزش پیچیده عیب یابی یو پی اس

 

اگر نکات بالا را رعایت کنید، یعنی یو پی اس به درستی وصل شده است، فیوزهای دستگاه آسیب ندیده اند، باتری کار می کند، اما منبع تغذیه بدون وقفه همچنان به درستی کار نمی کند. شاید دقیق ترین راه حل تماس با مرکز خدمات تعمیر دستگاه باشد. واقعیت این است که مدار UPS برای کاربر معمولی بسیار پیچیده است. هنگامی که تشخیص و جایگزینی تک تک اجزای الکترونیکی در خانه بدون ابزار خاص و مهارت های کارشناسی ارشد مورد نیاز است، اغلب به سادگی امکان پذیر نیست. بنابراین، اگر می‌خواهید بدون دانش و مهارت خاصی دستگاهی را تعمیر کنید که کار نمی‌کند و تجهیزات مناسب در دسترس نیست، استاد خانه شما می‌تواند اوضاع را بدتر کند.

 

به طور کلی، اگر تصمیم دارید یک یو پی اس معیوب را خودتان تعمیر کنید، ابتدا باید نقاط قوت و قابلیت های خود را بسنجید. کاربر نهایی اغلب نیاز به انجام ساده ترین عملیات دارد، که بیشتر به تعمیر و نگهداری دستگاه نسبت داده می شود تا تعمیر. حذف بهتر است آن را به یک عیب یاب پیچیده بسپارید.

 

از آنجایی که یو پی اس های مدرن از نظر فنی و ساختاری پیچیده هستند، عیب یابی و تعمیرات باید توسط متخصصان مرکز خدمات انجام شود. ما سیستم های UPS بدون وقفه را در تمامی مدل ها و مدل ها سرویس می دهیم.

 

با تجهیزات تخصصی، تعمیرات یو پی اس در سطح قطعات انجام می شود و هزینه ها را نسبت به تعویض مدولار المان ها کاهش می دهد.

کلیه تعمیرات یو پی اس فقط در مراکز خدمات بیمارستانی انجام می شود. در صورت تمایل می توانیم تجهیزات را به بیمارستان تحویل دهیم و خدمات برگشتی را سفارش دهیم.

حتی اگر مشتری از انجام تعمیرات بیشتر امتناع کند، تشخیص رایگان است.

مقاله منتخب سایت: یو پی اس ماژولار چیست؟

تعمیرات یو پی اس نیاز به تجهیزات تخصصی دارد، بنابراین ما در محل به سراغ مشتری نمی رویم. مرکز خدمات مشکل را تشخیص خواهد داد. کاملا رایگان. شما همچنین می توانید خدمات را از ما سفارش دهید – با حداقل هزینه اضافی. پیک دستگاه غیر کارکرده شما را از منزل شما تحویل می گیرد و پس از مدتی با وضعیت مناسب به آدرس تعیین شده شما باز می گرداند.

UPS به بیمارستان‌ها که مدل رفتار پذیرش دقیق و کاستی‌ها را برای هر مشتری نشان می‌دهد. طبق این قانون می توانید محصول را پس از تشخیص یا تعمیر دریافت کنید. ما به کیفیت قطعات یدکی خود و مهارت تیم خود اطمینان داریم، بنابراین در صورت نیاز به تعویض قطعات قدیمی، قطعات جدید را نیز صادر می کنیم. تعمیرات تشخیصی و پیگیری ما را سفارش دهید تا شما را به روز نگه داریم. در مورد مسائلی که در پیشرفت کار اعلان‌های پیامکی به آنها اهمیت می‌دهید، مشاوره دریافت کنید. ما با کمال میل به ارائه اطلاعات و پاسخ به هرگونه سوالی خواهیم پرداخت. شماره تلفن در وب سایت و در گواهی تایید تجهیزات ذکر شده است. همچنین این اکت دارای یک کد qr با پیوند به صفحه ای مانند: آمار آنلاین برای سفارش.
نقص اصلی منبع تغذیه بدون وقفه
وقتی دکمه ON/OFF کلیک می شود، چراغ نشانگر روشن نمی شود
یو پی اس بوق می زند.

علت نقص ممکن است آسیب به واحد فیلتر شبکه، سوختن فیوز اصلی، افزایش بار مجاز روی UPS باشد.
یو پی اس یک بوق کوتاه منتشر می کند.
در این حالت، منبع تغذیه بدون وقفه به طور قابل اعتمادی با نوسانات ولتاژ در شبکه مواجه می شود و به حالت آماده به کار می رود.

توصیه:

تنظیمات شبکه خود را بررسی کنید.
از میکروسوئیچ های #3 و #4 در پنل پشتی منبع تغذیه بدون وقفه برای تنظیم بالاترین محدوده ولتاژ ورودی استفاده کنید.
وضعیت باتری را بررسی کنید.
یو پی اس آلارم به صدا در می آورد.
LED “X” قرمز روشن می شود

علل احتمالی آسیب می تواند تخلیه باتری، سوختن فیوز، افزایش بار منبع تغذیه بدون وقفه یا خرابی قطعه در برد الکترونیک قدرت باشد. پل دیودی؛ ترانزیستورهای اثر میدان کلیدی؛ عملکرد ترانزیستورهای کنترلی و فیوزهای حرارتی.

توصیه:

ولتاژ و ظرفیت باتری را بررسی کنید و در صورت لزوم آن را شارژ کنید.
فیوز را چک کنید و در صورت لزوم آن را با یک فیوز جدید تعویض کنید.
مقداری از بار منبع تغذیه اضطراری را بردارید و آن را در حالت فرضی قابل قبول قرار دهید.
عملکرد قطعه الکترونیکی مشخص شده را بررسی کنید و در صورت لزوم قطعه آسیب دیده را تعویض کنید.
هنگامی که دکمه TEST کلیک می شود، نشانگر “X” به رنگ قرمز روشن می شود.
در این صورت باتری +12 ولت به شدت خالی می شود.

توجه: باتری را کاملاً شارژ کنید یا باتری را از منبع برق اضطراری خارج کرده و آن را در شارژر شارژ کنید.
نشانگر “~” ناپدید می شود و نشانگر باتری +/- روشن می شود.
این نوع آسیب نشان می دهد: تخلیه باتری ولتاژ ورودی یا خرابی برد الکترونیک برق منبع تغذیه را قطع کرده و باعث از کار افتادن حالت آماده به کار می شود.

توصیه:

شارژ باتری؛
عملکرد الکترونیک اینورتر مانند ترانزیستورهای اصلی، ترانزیستورهای کنترل و دیودها را بررسی کنید. در صورت لزوم، قطعات معیوب روی برد را تعویض کنید.
همه می دانند که نوسانات برق برای تجهیزات خانگی و رایانه ای و همچنین قطعات الکترونیکی در ابزارهای برقی و تجهیزات صنعتی خطرناک است. متأسفانه، نوسانات برق در شبکه برق شهر ما، حتی بیشتر از آن در شهرهای ما، غیر معمول نیست. برای محافظت از تجهیزات در برابر این پدیده، دستگاه یو پی اس که مخفف نام منبع تغذیه بدون وقفه است، اختراع شد. یو پی اس انگلیسیش هست. مخفف. به لطف فناوری مدرن، یو پی اس به طور موثری نوسانات ولتاژ و تداخل فرکانس رادیویی را کاهش می دهد و در صورت قطع کامل برق، یو پی اس از باتری پشتیبان برای تامین برق مصرف کننده سوئیچ می کند.

 

لازم به یادآوری است که در مرحله راه اندازی یو پی اس، مهندسان ما بازرسی های خارجی، عیب یابی و راه اندازی UPS را انجام خواهند داد.
خدمات تعمیر و نگهداری منابع تغذیه اضطراری شامل: بازدید مشتری، بازرسی چشمی UPS، نگهداری پیشگیرانه منبع تغذیه اضطراری از آلودگی (در صورت نیاز)، تعویض رابط حرارتی، بازرسی چشمی UPS از نظر نشت الکترولیت از باتری، تورم باتری و اکسیداسیون تماس . خدمات بازرسی همچنین شامل نظارت بر سلامت سیم و اتصال، نظارت بر سلامت المنت برق و نظارت بر عملکرد منابع تغذیه بدون وقفه ، نظارت بر سلامت و عملکرد سیستم خنک‌کننده و نظارت بر سلامت باتری است. ماژول یکسو کننده، ماژول شارژ باتری، ماژول اینورتر، تنظیمات داخلی و پارامترهای عملکرد UPS و عملکرد سیستم خود عیب یاب را بررسی کنید و در صورت لزوم تنظیم کنید. پس از این فعالیت های خدماتی UPS، پارامترهای الکتریکی UPS اندازه گیری شده و مدارهای اندازه گیری داخلی کالیبره می شوند. کارشناسان ما پس از تمام کارها بر روی تنظیم و کالیبره کردن پارامترهای عملکرد یو پی اس ، با توصیه هایی برای عملکرد بیشتر، در مورد وضعیت UPS اقدام می کنند.

قرارداد خدمات تعمیر و نگهداری برق اضطراری باید شامل نکات مهمی مانند دفعات کارکرد، قیمت قرارداد شامل قطعات یدکی، قیمت قرارداد شامل هزینه تعمیر کار و پاسخگویی باشد.
با ما تماس بگیرید و مدیران ما در مورد تمام مسائل مربوط به نگهداری و تعمیر منبع تغذیه بدون وقفه شما را راهنمایی خواهند کرد.

بسیاری از مصرف کنندگان با ویژگی ها و انواع یو پی اس آشنا هستند. برای آنها، کامپیوترهای معمولی یا منابع تغذیه اضطراری ویژه برای بویلرها، به عنوان مثال، چیز جدیدی یا ناآشنا نیست. به خصوص در قلمرو کشور ما، که در آن شبکه برق با ثبات شاخص های صادر شده برای مصرف کننده نهایی مشخص نمی شود. بله، بر کسی پوشیده نیست که برق می تواند به طور غیر منتظره در هر زمانی قطع شود، البته برای مدت کوتاهی.
یو پی اس های مفید و ضروری
در قلب منبع یک دستگاه الکترونیکی نسبتاً پیچیده است که از اجزای بسیاری تشکیل شده است.

مبدل؛
تعویض
ذخیره انرژی الکتریکی (در اکثر موارد – باتری ها).

دلایل خرابی
مشخص است که هر چه سیستم پیچیده تر باشد، احتمال خرابی یک یا چند جزء مجزا باعث از کار افتادن سیستم می شود. به طور کلی، پیچیدگی یک دستگاه UPS به دلیل لیست نسبتاً بزرگی از عملکردهایی است که دستگاه باید انجام دهد. این شامل تثبیت، حفاظت و همچنین امکان برق رسانی به دستگاه های الکتریکی در صورت افت ولتاژ در شبکه است. دستگاه هایی با نیازهای گسترده تر وجود دارد. برای مثال منبع تغذیه اضطراری دیگ بخار باید علاوه بر موارد فوق دارای موج سینوسی دقیق در خروجی باشد. با توجه به پیچیدگی این سیستم ها، در موارد نادر ممکن است برخی از اختلالات رخ دهد. در این صورت باید چکار کنم؟ چگونه با دستان خود یو پی اس را تعمیر کنیم؟

فرصت کیش سعی کرد آموزش عیب یابی یو پی اس با زبانی ساده برای شما شرح دهد. در صورتی که سوالی در این زمینه داشتید آن را در قسمت نظرات بیان کنید.

دسته‌بندی دسته بندی نشده
اشتراک گذاری
نوشته‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت